Blog

Serviciul de Telemedicină dedicat asiguraților diagnosticați cu COVID-19, valabil până la finalul anului 2022

28.07.2022

Pandemia rămâne în continuare o provocare pentru noi toți, iar distanțarea una dintre modalitățile de a ne proteja de COVID-19, de a limita cât mai mult răspândirea virusului. În acest context, consultațiile la distanță, prin telefon, tabletă sau calculator reprezintă cea mai potrivită metodă de a ajunge la un medic. Telemedicina este practicată de ani buni în Europa, în țări precum: Germania, Franța, Marea Britanie, Danemarca, Suedia sau Finlanda, reprezentând soluția optimă pentru a scurta timpul de diagnostic și de a elimina intervalul de așteptare la cabinet.

De altfel, ponderea românilor care folosesc servicii online în general, altele decât asigurări este în creștere, adică 59% în 2022, față de 56% în 2021, potrivit rezultatelor celei mai noi ediții a Barometrului UNSAR - IRES privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România*. Acest fapt arată că industria asigurărilor urmează trendul mondial spre digitalizare și accesibilitate de oriunde și oricând.

Pentru noi toți, telemedicina este serviciul rapid, comod și mai ales sigur, pe care îl putem accesa chiar din confortul casei noastre. Pentru că sănătatea este în centrul activității noastre, menținem gratuit accesul la de telemedicină dedicat asiguraților diagnosticați cu COVID-19. Acesta este disponibil pentru cei care dețin o poliță de sănătate de grup ori o poliță individuală de sănătate 360 Care, precum și pentru cei care urmează să beneficieze de una în perioada următoare. Este un beneficiu suplimentar pe care îl păstrăm până la finalul anului 2022, în contextul în care s-a observat o evoluție constantă de la o săptămână la alta a numărului de cazuri de persoane care au contactat COVID-19.

Consilierea specializată, în special în perioada carantinei, oferită fie de psiholog fie de medic, înseamnă suport specializat pentru depășirea acestei perioade dificile. COVID-19 afectează nu numai sănătatea fizică, ci și pe cea emoțională, ducând la stări de panică ori de anxietate, astfel încât este esențial să știi că ai alături cadre medicale specializate, care să îți ofere sfaturi specializate, consiliere și să răspundă întrebărilor tale.    

Ce presupune serviciul de Telemedicină dedicat COVID-19

Serviciul pe care îl oferim vine în sprijinul tău dacă ai fost diagnosticat cu COVID-19 și ai nevoie de consiliere din partea unui specialist de medicină internă ori de consiliere psihologică pe parcursul perioadei de carantină. Experții noștri îți oferă recomandări pentru a avea o recuperare ușoară și pentru a gestiona mai ușor din punct de vedere emoțional stresul și îngrijorarea provocate de un astfel de dignostic, chiar dacă este vorba despre simptome, riscuri posibile și aspecte de urmat în perioada carantinării. Îți suntem permanent alături și îți oferim tot sprijinul necesar pentru o recuperare rapidă.

Cum te programezi

Este foarte simplu. Trebuie să suni în Call Center-ul SIGNAL IDUNA, apelând numărul dedicat, 0219910. Timpul de programare este scurt, de până la 6 ore de la primirea solicitării, iar pe baza datelor oferite de tine, vei primi un e-mail cu toate detaliile necesare pentru programare, cu indicații pentru încărcarea documentelor medicale înainte de sesiunea de consultanță, dacă acestea există. Totodată, vei avea posibilitatea să anulezi programarea, în cazul în care a intervenit o schimbare.

Înainte de sesiunea de consultanță, vei primi pe e-mail o notificare cu privire la programare. La data și ora stabilite, te rugăm să accesezi link-ul primit pentru apelul video call. Nu este nevoie de descărcarea altor aplicații, însă este necesară utilizarea browserelor de Internet. În cazul în care video call-ul nu se va putea efectua, medicul te va apela pe telefon.

Accesează documentul pentru mai multe detalii despre serviciul de telemedicină oferit de SIGNAL IDUNA pentru asigurații diagnosticați cu COVID-19. 

Recomandări pentru a beneficia la maximum de timpul alocat consultului prin telemedicină

Ai sunat, ți-ai făcut programarea, urmează discuția cu specialistul. O sesiune de consiliere durează 20 de minute, de aceea este important să folosești la maximum acest timp dedicat ție.

  • Alege o cameră liniștită

sau un spațiu din locuință ferit de orice zgomot. Dacă este posibil să apară înreruperi, este recomandat să menționezi acest lucru încă de la început medicului sau psihologului cu care urmează să discuți.

  • Ai grijă să ai bateria încărcată la telefon, laptop etc.

și desigur o conexiune bună la Internet pentru apelul video. Nu în ultimul rând, verifică să fie activate camera și microfonul înainte de a începe ședința de consiliere, astfel încât să te auzi și să te vezi bine cu medicul sau psihologul.

  • Pregătește-ți întrebările

char dacă discuția va fi condusă de un medic sau un psiholog. Este recomandat să scrii pe o hârtie îngrijorările, întrebările, sfaturile pe care ai nevoie să le obții. Gândește-te de ce ai făcut programarea, care sunt simptomele, ce s-a înrăutățit în starea ta, ce speri să obții în urma discuției. Vei avea siguranța că nu ți-au rămas probleme neabordate și că ai obținut toate răspunsurile de care ai nevoie.

  • La final...

asigură-te că ai primit toate informațiile clar, că ai înțeles recomandările oferite și știi care sunt următorii pași. Dacă mai ai și ale întrebări, este momentul să le adresezi. În urma discuției, noi îți vom trimite pe e-mail un raport medical cu toate informațiile și concluziile medicului sau psihologului.

Telemedicina are beneficii multiple, însă va fi mereu o soluție complementară, care oferă accesibilitate în perioade ce impun anumite restricții, răspunzând rapid unor nevoi stringente. 

*Barometrul UNSAR- IRES a fost realizat în mai 2022 pe un eșantion format din 1.000 respondenți cu vârsta între 18-50 de ani, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Mai multe informații puteți citi accesând link-ul: https://unsar.ro/comunicate-de-presa/studiu-1-din-5-romani-a-folosit-servicii-online-pentru-asigurari.html

Citeste si